Pånyttfödd

13 Mar

Jag har förvisso bara varit på 2 föräldraträffar än så länge, men efter varje gång så känner jag mig lite pånyttfödd. Det är så underbart att få komma ut och träffa mammor i samma sits som man själv. Att veta att man inte är ensam och att få dela erfarenheter. Det är vekligen en toppengrupp jag hamnat i. Både mammor, pappor och barn är underbara och man känner sig verkligen välkommen i gänget.
Alla verkade överleva den medhavda fikan och två frågade mig till och med om receptet på croissanterna. Det måste väl vara ett bra betyg.
När träffen var över så fastnade jag med en utav mammorna utanför. Vi stod och pratade en bra stund tills jag blev påmind om att min stackars make + dotter satt i bilen och väntade. Tror stackarna satt en kvart och väntade på mig, men det är så underbart att få komma ut och träffa andra mammor. Träffarna vi har är på tok för korta! Nästa vecka kommer jag att missa föräldraträffen och det grämer väl mig på ett sätt, men samtidigt så är det jag ska göra istället något att verkligen se fram emot.
Jo då nästa vecka så tar jag och syrran vårt pick och pack och drar till London. Det är med blandade känslor måste jag erkänna för detta innebär att jag ska vara ifrån Siri i några dagar. Jo det finns säkert massor med människor där ute som tycker jag är en fruktansvärd mamma som lämnar min stackars dotter, men jag lovar, hon kommer ha det hur bra som helst! Hon kommer få hänga med pappa i några dagar, vilket kommer passa henne ganska bra med tanke på att hon är en liten pappagris.
Jag ser fram emot att få besöka min favoritstad. Jag ser fram emot shoppingen. Jag ser fram emot maten och jag ser främst fram emot sällskapet.

Kommentera

