Tappra försök

13 Mar

Nej jag är absolut ingen bullmamma. Att baka är detsamma som kryptonit för mig. Jag har helt enkelt värdelös på det och tycker inte det är speciellt roligt heller, men i ett mycket, mycket svagt ögonblick förra veckan så tog jag på mig att fixa fika till dagens föräldraträff. Inte nog med att jag sa att jag skulle fixa fika, jag öppnade munnen ytterligare och sa att jag skulle baka. Snacka om att skjuta sig själv i foten. Men men. Igår stod jag i köket och bökade och stökade. Det blev nutellafyllda croissanter och chokladdekorerade muffins. Det är ungefär där min nivå på att baka ligger. Hoppas och håller tummarna för att jag inte förgiftar hela gruppen.
Igår var vi iväg med Siri på BVC då det var dags för 5-månadersvaccination. Det var inte optimalt för fem öre den dagen. Det började med att Siri kissade ner Magnus (för en gångs skull kissade hon inte ner skötbordet) sen att hon var både hungrig och trött vid tillfället gjorde väl inte saken bättre. När det var dags för sprutorna fick mamma gå ut och ställa sig i korridoren. Rätt som det var hörde man en mycket ledsen tjej. En sköterska som passerade mig ute i korridoren förstod nog läget och försäkrade mig om att det var nog värst för mig. Tyvärr är det en väldigt klen tröst. Det är ju någon som gör illa min lilla tjej!

Ett svar to “Tappra försök”

  1. Kerstin mars 14, 2012 den 7:14 f m #

    Du är ju jättebra på att baka!!! – Jag har smakat på dina alster 🙂

Kommentera

