Oh London, how I’ve missed you!

14 Mar

Det slog mig verkligen igår att det faktiskt inte är långt kvar tills det är dags att knö sig in på ett trångt Ryanair plan och flaxa hela vägen till London. Jag måste säga att jag är ganska kluven till Ryanair. Visst är det toppen att kunna flyga så billigt och bra som man gör med detta budgetbolag, men det går ju alltid ut över någon. Om jag har förstått det hela rätt så är både löner och arbetsvillkor inte de bästa för de som är anställda på bolaget. Tragiskt men sant. Jag hade hellre flugit med Easy Jet, men tyvärr la de ner sin rutt mellan Göteborg-London lika fort som de startat den. Synd. Jag hann flyga med dem en gång och det var en riktigt bra upplevelse faktiskt.
Men… London, London. Min favoritstad. Som jag har längtat. Det finns inget ställe i hela Sverige vars shopping kan mäta sig med Londons. Ja kan hända att jag är lite shoppingsugen. Jag hann inte med så mycket sådant på min senaste tripp till London. Då väntade jag  Siri och gick omkring med magen i vädret och foglossning så det stod härliga till. Dagarna kröp fram och jag likaså. Jo ok vi hann väl med en del shopping, men det gick ju i snigelfart. Vi lyckades tack vare detta spendera en hel dag inne på Westfield, vilket förvisso inte gjorde något då detta var den enda dagen på hela resan som det regnade. Men om jag tänker efter skulle jag nog kunna spendera en hel dag där inne igen för det är ju helt enormt stort!
Något annat jag ser fram emot med resan är att bara kunna sitta ner på något fik någonstans och prata ostört. Det är inget som hindrar oss från att sitta en timme eller två och bara prata . Det är vår resa, vår tid och vi gör vad vi vill med den.
Men… Om jag känner mig själv rätt så kommer första dagen i London vara helt ok. Andra dagen kommer jag börja få lite myror i kroppen och tredje dagen kommer jag längta ihjäl mig efter Siri och Magnus. Jag har aldrig varit borta från Siri mer än nån timme eller två i taget. Detta kommer att bli en prövning utan dess like.
Undrar vad hon kommer tycka om att att mamma flyr fältet? Jag får försöka blidka henne med ett gosedjur från Hamleys.

2 svar to “Oh London, how I’ve missed you!”

  1. Emma mars 16, 2012 den 6:18 f m #

    som sagt, jag är väldigt avundsjuk! Men det är nog bra att du får komma iväg lite också och få lite egentid.

    Btw, vi hittade billiga SAS-biljetter till vår resa. Kolla det nästa gång.

    • Sandra Lago mars 16, 2012 den 9:56 f m #

      SAS har alltid slagit mig som lite dyra, men det kanske beror på när man bokar? Ska kolla upp det nästa gång man åker. Det är bra att det fortfarande finns några transportalternativ i alla fall 🙂

Kommentera

