Sandra – fulare än vanligt

16 Mar

Dottern fick tokryck tidigare idag. Hon vaknade från sin middagslur och var på ganska dåligt humör… och så kom jag in i sovrummet och då blev det ännu sämre. Så fort jag visade mitt ansikte så gallskrek hon. Tokledsen! Då känner man sig inte värd mycket som förälder. Blöjbytet var en kamp fylld med krokodiltårar, sparkar och skrik. Funderade starkt på att försöka genomföra hela proceduren med en handduk över huvudet så att hon inte behövde se mig.
Det gav inte med sig heller. Vad jag än gjorde så var det värdelöst. Vi satt och grejade med leksakerna på golvet, lekte med gymmet, satt vid matbordet och grejade samtidigt som tårarna sprutade så fort jag visade min nuna. Vad gör man? Slutade med att jag stuvade ner en gallskrikande Siri i overallen och stoppade ner henne i vagnen. Hon var missnöjd hela vägen bort till ICA-affären . Jag fick fälla upp vindskyddet och suffletten så att hon inte skulle se mig. Fort in! Handla frukostfrallor och mjölk och sen snabbt ut!
Efter en stunds promenerande så slocknade hon och då gick jag några varv extra. Väl hemma var det dags för mat. Efter den lilla tuppluren i vagnen och maten så verkade allt vara förlåtet (vad det nu var för något som var fel).
Bebisar… de kan konsten att få en att känna sig bra liten.

Kommentera

