Anar hon något?

18 Mar

Mitt mål var att Siri skulle sovit redan vid 20.30 så att jag kunde packat färdigt och gjort mig i ordning så att det mesta var klart inför imorgon. Siri hade andra planer. Hon har varit orolig, snurrat som en tornado i sängen, täcket har sparkats av ett antal gånger och hon har ylat och tjoat. Normaltvis kan man lägga henne i sängen, säga godnatt och ge henne en puss och efter en stund så somnar hon, men inte ikväll. Så nu har jag suttit hos henne en stund… strukit henne över håret med ena handen och hållt hennes högerhand med den andra. Känner hon på sig att något är på tok? Att mamma ska åka bort några dagar… Eller smickrar jag mig själv?
Oavsett så har hon varit ovanligt gosig idag och givetvis har jag njutit varje sekund. Har inte slösat bort ett enda tillfälle att sneaka till mig en kram eller få ge henne en puss.
Jag måste erkänna att jag till och med fällt en tår eller två nu ikväll. Det här är det tuffaste jag gjort på länge och då har jag inte ens satt mig på flyget än. Måste motstå frestelsen att boka ett tidigare flyg hem. Måste motstå frestelsen att ta henne med mig.

2 svar to “Anar hon något?”

  1. Sofia mars 19, 2012 den 5:46 f m #

    Haha… är det sådan ångest alltså:-)!
    Ha nu riktigt skoj på din resa!
    Kramar

  2. Sandra mars 19, 2012 den 8:43 e m #

    Ha en underbar resa, vännen! Kommer gå så bra så.
    Lots of hugs

Kommentera

