Paris Hilton har råd att bjuda på kakor

23 Mar

Då var vi hemma igen! Borta bra men hemma bäst. Jag har varit sjuk av längtan efter min lilla docka och har nog inte gjort annat än att tjata om henne (stackars min syster). Resan har varit toppen! Vi lyckades hitta till hotellet. När vi checkade in så fick vi varsin varm chocolate chip cookie i  receptionen. Det är nog inte många hotell man får det på. Vi bodde på Double Tree by Hilton vid Tower Hill. Jag börjar förstå varför familjen Hilton sitter på den förmögenheten de gör. Jösses vilket hotell. 24 timmar om dygnet service oavsett vad det än gällde, otroligt fräscha rum, fina barer och bara helt enkelt toppen. Men det hände väl ibland att man kände sig lite underdressad. Det var nämligen väääääldigt många slipsar på hotellet. Det är väl främst ett konferenshotell.
En annan käck grej var att alla hotellrum var utrustade med en Mac så att man kunde surfa på nätet om man behövde det. Det fanns även Skype så jag och min lilla docka har skypat med varandra. Hon var nog mest intresserad av att slå på datorn hon satt vid, men några leenden fick jag allt!
Vi har shoppat, fikat, ätit goda middagar och gått en himla massa. Varje kväll när vi kom tillbaka till hotellet så var vi ganska angelägena om att få av oss skorna och vila fötterna. Min plan var att få handlat mycket mer än jag fick, men jag hade otur och hittade inte så mycket. Det blev lite kläder till Siri, skor, linne, armband  och smink till mig sen en del annat småplock. Vi hann även med en musikal på onsdagskvällen som var överraskande bra.
Resan hem var… lång. Väldigt lång. Jag kunde nog inte komma hem fort nog. Det var så skönt när man klivit av planet, hämtat upp väskan och kom ut i terminalen och blev mött av Magnus och Siri. Det är otroligt hur mycket man kan sakna någon.
Så idag har vi gosat massor. Jag har ju flera dagars gos att ta igen. Tur att dagen inte är slut än.


Londonturisterna Pia och Sandra poserar vid Towern

Kommentera

