Får man otur om man krossar en klocka?

25 Mar

Har haft en klocka hängandes i hallen som jag verkligen älskade. I början fann jag den ytterst irriterande då den tickade väldigt högt, men man vande sig och skulle batteriet ta slut så blev det istället väldigt skumt att helt plötsligt vara utan det där bektanta tickande ljudet. Det är ingen märkvärdig klocka. Absolut inte. Jag bara råkar tycka om den väldigt mycket. Köpt på Åhlens för ett bra tag sedan.
Och idag skulle man vara duktig och springa runt och ställa om alla klockor. Lyckades få ner klockan från väggen och bar iväg med den till köket. Helt plötsligt känner jag hur jag på något vänster lyckas tappa greppet om den och i mina tafatta försök att försöka få fatt den igen så skickar jag istället iväg den så att den hamnar på spisen. Där gick den i bitar. Det flög bitar till höger och vänster och jag är fortfarande inte helt hundra på att jag lyckats samla ihop alla delar. Tror några åkte ner bakom spisen.
Den går inte att rädda. Den står fast på 09.40 och lär aldrig komma längre än så. Och givetvis finns den inte kvar i Åhlens sortiment längre då det var kanske ett år eller två sen jag köpte den.
Illa illa…

Kommentera

