This bed is not big enough for the both of us

26 Mar

Lite för tidigt (tyckte jag som inte sovit något vidare) vaknade Siri i morse. Jag var inte riktigt med på noterna och var definitivt inte sugen på att gå upp just då. Det var tydligen inte Magnus heller som ovetandes snarkade vidare. Jag tog beslutet att lyfta över Siri till min säng. Tänkte att hon kunde ligga hos mig och leka lite grann med gosedjursgrisen medans jag småslumrade bredvid.
Jo då jag slumrade allt till och vaknade inte förrän ca 20 minuter senare av att hon låg och tjoade. För det första var det ju varmt! Att ligga bredvid Siri är ungefär som att gosa ihop sig med en kamin. För det andra så kunde jag inte för mitt liv begripa hur sjutton jag hade hamnat ute på kanten på sängen. Jag låg kvar i samma ställning som jag hade intagit när jag somnade, men istället för att ligga kvar mitt i sängen så vaknade jag balanserandes på kanten. Hur sjutton lyckas man bli utknödd av en bebis på knappa 6 månader?  Nog för att det är en viljestark liten tjej, men ändå.

Kommentera

