Numret kan inte nås för närvarande… var god vänta på att mottagaren ska plocka sönder sin telefon

29 Mar

Har suttit några minuter och kikat på mobiltelefoner. Längtan efter en ny har blivit på tok för stor då telefonen jag har helt plötsligt bestämt sig för att leva ett eget liv. Och ibland inte leva alls. Den har börjat hänga sig i tid och otid. Fruktansvärt irriterande när någon ringer och så upptäcker man att man inte kan svara. Då får man vackert leta fram något vasst ur handväskan att använda för att försöka fläka upp bakpartiet på telefonen, slita ur batteriet, stoppa tillbaka batteriet och starta om telefonen för att sedan ringa upp personen vars telefonsamtal jag inte kunde svara på.
Idag när jag skulle leta upp ett telefonnummer på mobilen så upptäckte jag att alla mina kontakter var borta. Lyckades förvisso återfå dem, men ändå.
Och jag upptäckte att allt som har med mobiltelefoni har blivit en djungel. Förut kändes det som om man hade lite koll och lite hum om alla tekniska specifikationer. Idag är det märkbart sämre med det. Det slutar med att man sitter och läser på diverse forum och förlitar sig på andras åsikter och kunskaper, vilket egentligen inte är helt rätt det heller med tanke på att åsikter lätt är subjektiva. Det som en tycker är bra, finner en annan vara negativt.
Drömtelefonen hade varit en smartphone MED batteritid, men det verkar vara något som inte existerar än så länge.
Vi får se, vi får se. Än så länge får jag nöja mig med min egensinniga mobil. Kaka söker maka?

2 svar to “Numret kan inte nås för närvarande… var god vänta på att mottagaren ska plocka sönder sin telefon”

  1. Jonnah mars 30, 2012 den 10:08 f m #

    Jag köpte en sån där Nexus för ett tag sedan. Kass batteritid, men en ganska bra telefon tycker jag nog. Vad har du för någon nu?

    • Sandra Lago mars 30, 2012 den 10:04 e m #

      Hello JJ! Jag har en Samsung galaxy S just nu. Ganska dåligt köp måste jag erkänna, men ändå är jag nyfiken på en S 2:a. Nej det är rena rama djungeln och jag har inte koll på något känner jag

Kommentera

