Dopad och klar

31 Mar

Då var Siri döpt och upptagen i församlingen som det så fint heter. Trodde man var det per automatik med tanke på att du föds in i Svenska kyrkan vare sig du vill eller inte, men vi får väl säga att det är officiellt nu då.
Det gick över förväntan. Lite tårar och tandagnisslan var det när prästen kom för nära, men annars gick det fin fint. Hon kom av sig i gråtandet när prästen hällde vatten på huvudet på henne. Man såg hur det tändes en strimma hopp i hennes ögon, ty hon trodde att hon skulle få bada. Siri älskar att bada.
Måste dock erkänna att jag är glad över att hela baletten är över. Det har varit ett stort stressmoment som har hängt över mig under en ganska lång period. Bara hennes dopklänning tog en stund att sy. Undrade många gånger vad det var jag hade gett mig in på, men det  gick vägen, hon kom i den och den såg faktiskt riktigt bra ut (även om den tyvärr inte ser bra ut på en enda bild vi har tagit. Den sitter lite uppkorvad). Sen ville jag väl helst fått bakat till kalaset efteråt, men det sista nu så har tiden inte räckt till och inte heller inspirationen så det fick bli köpekakor och tårta från underbara Konditori Gullkragen.

Jag får passa på att återigen tacka alla för lyckönskningar, presenter och framför allt ett stort tack för att ni kom och delade Siris dag med oss!


Lilla familjen är samlad

Ett svar to “Dopad och klar”

  1. Emma mars 31, 2012 den 8:13 e m #

    Vilken fin bild på hela familjen!

Kommentera

