Vad skulle jag göra utan min hjälpreda?

4 Apr

Det vankas fler födelsedagskalas framöver och jag tänkte att det kunde vara skönt att få tummen ur och slå in paketen så att det är gjort, men när man har en (snart) 6 månaders bebis som gärna vill vara med överallt så kan det enklaste jobbet helt plötsligt bli komplicerat och ta mycket längre tid än beräknat. Så var ju fallet även nu. Hon satt i sin stol vid köksbordet medans jag klippte, tejpade och grejade. Rätt som det var så såg jag en snabb rörelse i ögonvrån och så prasslade det till. Där försvann en rejäl bit presentpapper. Det tog inte många sekunder förrän det hade knycklats till och var alldeles skrynkligt, men hon hade nog roligt med den stackars pappersbiten i en kvart.

Ser så oskyldig ut så….

Kommentera

