Fikapaus!

6 Apr

Fick så trevligt sällskap igår utav Lina och hennes lilla Tim! Det dracks kaffe, åts kladdkaka och tjötades. Siri och Tim har bekantat sig lite med varandra. Siri lite skeptisk/reserverad och Tim lika go och glad som vanligt. Herregud vilken söt liten pojk! Siri vill gärna kolla in läget lite på håll, så hon sparkade sig runt i sin gåstol med ett vakande öga på allt som hände runt omkring.
Det var ett spontanryck jag fick. Lina och jag är med i samma föräldragrupp och det slutar alltid med att vi är kvar till sist och sitter och pratar. Så jag tänkte att en liten fika kanske var på sin plats, så jag skickade iväg ett meddelande och vips så hade jag fikasällskap. Sen så känns det som om vi ligger på ungefär samma våglängd. Hon är lätt att prata med och jag tycker speciellt om att det aldrig är några krusiduller med henne utan hon kör med rätt så raka puckar.
Jag lär se henne på tisdag igen då det är dags för föräldragrupp. Det är sista gången! Det har gått så vansinnigt fort och det känns himla tråkigt att det snart är slut för vi är en riktigt go grupp. Alla är så trevliga och lättpratade och vi sitter ju trots allt i samma båt. Det blir lite babyskrik, tårar, bajsblöjor och spyor, men det är ok. Det är så det är att vara förälder och vi behöver inte ursäkta oss för varandra.  Vi ska försöka hålla kontakten allihopa och träffas utanför BVC’s regi. Jag håller verkligen tummarna för att vi lyckas med det

Kommentera

