6 månader senare…

10 Apr

6 månader senare så sitter jag här med min underbara dotter som idag blir ett halvår gammal. Återigen undrar jag vart tiden har tagit vägen och vad man ska göra för att få den att gå en aningens långsammare. Dagen till ära så skulle vi till BVC på 6-månaders kontroll. Farbror doktorn tyckte Siri var duktig och den här gången kissade hon varken ner Magnus eller skötbordet. Hon vägde 8250 g och var 70 cm lång. Inte konstigt att jag fick bege mig ut härom dagen och raida barnkläder i affärerna. Hon hade ju nästan inget kvar här hemma som passade!
Det blev även ett besök på Kristinebergs öppna förskola idag för sista mötet som vår föräldragrupp skulle ha. Jag hoppas verkligen att vi lyckas hålla kontakten efteråt, för som jag nämnt tidigare så är vi en toppengrupp! Under tiden som vi satt och pratade i gruppen så fick jag syn på något som jag fann otroligt charmigt. Siri satt i Magnus knä och bredvid Magnus satt Lina med Tim i sitt knä. Då sitter Siri och Tim och håller varandra i handen.  Kunde inte låta bli att smälta lite grann när jag såg detta.
I morgon bär det av till Göteborg och ett efterlängtat Ikeabesök. Jag behöver inhandla lite småplock, bland annat en bra burk till Siris välling. Påsarna som vällingen kommer i är värdelösa. Tydligen ska de gå att återförsluta, men jag har då aldrig lyckats. Sen är det rätt roligt bara att komma ut lite grann. Kanske sätta sig på Ikeas fik och ta en kopp kaffe eller två… eller kanske en halv kopp? Det beror på damens tålamod…

Kommentera

