Finbesök

13 Apr

Jag och Siri fick besök igår utav Lina och Tim. Låter som en början på en fin torsdagstradition tycker jag (host, host, hint, hint). Siri har i vanlig ordning rallat runt i sin gåstol och studerat avvaktande. Det är hennes sätt att bekanta sig med nya människor, omgivningar etc. och det är nog ganska viktigt att hon får göra det i lugn och ro. Till slut så fick Lina till och med hålla Siri en stund och det gick faktiskt riktigt bra. Tror dock att min lilla docka är lite blyg av sig.
Vi har pratat, fikat och lekt med barnen och haft det riktigt trevligt. Ser redan fram emot nästa gång det är fikadags.
Nu så sitter jag här i soffan och känner mig riktigt vimmelkantig. Jag har den senaste veckan känt otroligt trött och det vägrar ge med sig. Tycker att jag fått ganska mycket sömn och har väl inte direkt utsatt mig för något som krävt mer energi än vanligt, men ändå är all kraft och ork slut och jag vill inget hellre än att sova. Jag har sovit hela natten och har även tagit mig en lur nu på förmiddagen och skulle utan problem kunnat sova en stund nu också. Tyvärr är inte mitt sällskap lika vänligt inställd till idén att nana lite grann. Ska försöka övertala damen i fråga att sova en stund med mig. Hon får följa med in i sovrummet och natta mamma…

Kommentera

