Extreme makeover

15 Apr

Ibland måste man ha lite lyx och flärd i livet och detta var något jag kände för just ikväll. Jag sa till Siri att jag behöver en makeover och detta illa kvickt! Siri som för övrigt kommer att bli en hårstylist i framtiden, satte sina små, korviga, majskrokskladdiga fingrar i mitt hår och påbörjade sitt mästerverk. Den som vill vara fin får lida pin tänkte jag för mig själv och bet ihop under den ganska hårdhänta behandlingen. Resultatet var förbluffande. Siri är en framtidsvisionär. Inte ens de berömda stylisterna som arbetar med modeller på catwalken skulle fantisera ihop en skapelse av denna kaliber. Så här ska jag se ut när jag går på stan i morgon!


Av någon anledning så kom jag att tänka på Leningrad Cowboys och deras fantastiska frisyrer. Och om sanningen ska fram så skulle jag egentligen bara pussa Siri på magen och sen så satt mitt hår helt plötsligt fast i hennes händer. Har aaaaaaaldrig hänt förut…
Håret är nu duschat och spår av eventuella majskrokar och den fantastiska frisyren är borta. Jag ska nog satsa på en annan frisyr i morgon.

Kommentera

