Homestaging

18 Apr

Det blev ju lite snabba ryck igår när mäklaren var hemma hos oss. Vi hade tänkt att få en värdering på vår lägenhet bara för att veta hur vi ligger till och sen suga på den karamellen ett tag för bestämma vårt nästa drag. Mäklaren fixade det åt oss, så i morgon kommer det en fotograf och ska fota vår lägenhet och på fredag ska lägenheten antagligen ligga ute på Hemnet. Snabba ryck som sagt! Och när man ska fota en lägenhet så ska den ju givetvis se tipp topp ut och det är mycket som ska ordnas och grejas med. Jag har fått en lång lista med saker som vi skulle flytta/gömma/åtgärda. Det har mest att göra med att plocka undan grejer som kanske inte behöver stå framme, tex alla mina 1001 schampoflaskor i badrummet eller traven med tidningar som ligger i köket. Sen fick jag ett uppdrag som jag har gått och gnisslat tänder över en liten stund nu, nämligen att färgkoordinera bokhyllan. Bokhyllor tenderar att se röriga ut på bilder så den skulle färgkoordineras. Gör man verkligen sånt? Jag menar i verkliga, verkliga livet. Jag försöker normalt vis bara få böckerna att stå någorlunda snyggt… större böcker först och sen minskar de i storlek. Ok jag vet inte hur snyggt det är, men logiken i det tilltalar mig. Nu när innehållet i den stackars bokhyllan har blivit färgkoordinerat så ser det rörigare ut än någonsin.
Oavsett så kommer det att bli lite spännande i morgon. Har ju aldrig varit med om något liknande tidigare.

Kommentera

