Måste klippa klorna

22 Apr

Jag har lagt märke till fenomenet att bebisnaglar växer med ljusets hastighet och blir efter ett tag till dödliga, vassa vapen. Jag fick erfara det för en liten stund sedan då jag försökte få en övertrött bebis att somna. Vad gör Siri när hon är övertrött? Jo hon ligger och nyper och klöser en i ansiktet. Inte aggressivt på något sätt utan det är väl hennes sätt att komma till ro antar jag, men jösses vad det känns. Kastade nyss ett öga i spegeln och det var inte vackert. Jag är alldeles rödstrimmig i ansiktet och över höger ögonbryn så skymtar jag lite blod, men jag fick i alla fall Siri att somna!
Tror jag klippte naglarna på henne i torsdags, men det är definitivt dags igen! Ingen primer i världen kan täcka igen revorna hon lämnat i mitt ansikte.
Sitter för tillfället och fantiserar om hur roligt det hade varit att få inreda ett litet rum till henne. Jag ser verkligen fram emot att få göra det. Förvisso dröjer det nog ett bra tag innan hon skulle få sova i det för jag är inte redo att ”skiljas” från henne än. Det är ganska bekvämt att ha henne sovandes i sängen intill. Jag behöver bara sträcka mig för att stoppa in nappen om hon tappat den och sen finns det inte mycket som är mysigare än att på morgonkvisten få lyfta över henne till min säng och bara ligga och gosa… Man får passa på då för det är enda gången hon har ro att ligga still och mysa. Siri är en väldigt upptagen bebis. Det finns leksaker som måste tuggas på, datorer att säckla i och hälsenor som måste kapas med gåstolen!

Kommentera

