Man vet att man lever

29 Apr

Jag har under en period känt mig ganska ledsen och hängig och det ser inte ut att vända det närmaste. Efter förlossningen så har min rygg inte varit sig lik. Den gör nåt fruktansvärt ont precis ovanför bäckenet. Jag har varit hos läkare och det enda det gav mig var en himla massa starka värktabletter och orden det blir bättre om ett tag. Problemet ligger i det faktum att det inte blir bättre utan bara sämre och sämre. Det gör genuint tokont och vissa dagar kan jag inte riktigt fungera som jag skulle önska. Jag orkar inte gå och bära på min lilla docka så mycket som jag kanske skulle önska, jag fixar inte att gå och plocka alla grejer som hon slänger på golvet än hit och än dit och min stackars man börjar nog tröttna på mitt tjat om massage.
Det är lite nedslående. Vad ska jag göra? Ska jag bara vänta på att det ska gå över? Det kunde tydligen ta ett tag om jag inte missförstod läkaren helt. Nåt år eller två eller tre… Det är svårt att vara hoppfull och tro att det ska gå över när det bara blir värre och värre.
Så så Sandra. Bit ihop och se glad ut nu…

Kommentera

