Varde ljus!

1 Maj

Har donat och fejat och grejat hela dagen idag, ty i morgon ska vår lilla lägenhet granskas i sömmarna. Jag har ägnat en stor del åt förmiddagen åt att putsa fönster och jag kan lika gärna erkänna med en gång att det inte är min starka sida. Mina fönster vill gärna bli lite randiga, men de är i alla fall rena! Synd bara att det krävs att man ska ha lägenhetsvisninge för att man ska få tummen ur och få putsat dem. Nu kommer jag få det att låta som om vi hade världens smutsigaste fönster innan, men helt plötsligt så blev lägenheten mycket ljusare. Solen blir inte blockerad av ett lager smuts och det ser faktiskt riktigt trevligt ut.
Och så har vi varit uppe på vinden med lite saker som inte ska vara med på visningen, bland annat några blommor som var lite överflödiga. Ska upp med lite mer saker i morgon.
Jo det är allt lite pirr i magen. Man kan inte göra annat än att hålla tummarna för att någon ska tycka om vårt kära hem. Det har varit en riktigt bra lägenhet och vi har trivts. Inte bara med lägenheten utan även med området. Det är väldigt mysigt här, speciellt vår och sommarperioden.
Så då återstår frågan vart vi ska ta vägen. Vi ska själva iväg på visning i morgon en sväng . Jag har redan varit och tittat på objektet ifråga och eftersom det är visning en gång till på huset så kan även Magnus få se det. Sist det var visning på det så jobbade han. Jag tyckte himla mycket om det och håller tummarna för att min bättre hälft kommer att göra samma sak. Och så får vi hålla tummarna för att det inte kommer någon stenrik lottovinnare som sopar mattan med oss i budgivningen.

Kommentera

