What to do?

4 Maj

När det gäller att lägga Siri för natten så har det direkt aldrig varit några problem. Det är dagarna som kunnat vara krångliga ibland, men aldrig att lägga inför natten. Det har bara varit till att stoppa om henne, pussa på kinden och säga natti natt och sen när man tittat till henne så har hon sovit. Ok ibland har man fått gå in och ge henne nappen, men mycket mer än så har det inte varit.
Men nu… både igår och idag så har det helt plötsligt inte gått att somna på egen hand. Igår fick jag stå lutad sisådär bekvämt över spjälsängen med min panna tryckt mot hennes tills hon somnade och idag ser det ut att bli samma visa igen. Hon ligger och snurrar just nu och har svårt att komma till ro.

Och nu så har jag precis stått så där obekvämt igen panna mot panna i några minuter. Varenda gång jag trott att hon somnat och jag har försökt lämna sovrummet så har hon vaknat igen och varit orolig. Sen underlättar det väl inte att hon håller på och snurrar och far. Nästan varje gång jag har varit och tittat till henne så har hon snurrat runt så att hon ligger på mage och sprattlar. Vill ogärna att hon ska somna på mage.
Det är väl någon period hon kommit in i och visst jag skulle kunna lyfta över henne till min säng, men då skulle jag inte sova något vidare värst själv. Fixar inte att sova ihop dels för att det är som att ligga bredvid en liten kamin och dels för att jag är rädd att jag ska lägga mig på en av hennes armar eller ben eller vad sjutton som helst. Kort och gott jag är rädd att göra illa henne på något vänster.
Och nej detta är väl inget ”problem”. Jag är bara inte van vid att hon har svårt att somna för natten.

Nu har hon garanterat somnat. Då kanske jag ska försöka göra detsamma. Natti natt

Kommentera

