Telefonbryderier

6 Maj

Jo jag håller fortfarande på att klurar på ett mobilköp. Min telefon blir märkbart sämre och tycker inte alls om att den helt plötsligt tappar allt vad batteri heter. Igår när jag gick och la mig så hade jag nästan fullt batteri och i morse när jag vaknade så var den helt urladdad. Det gick inte att starta den ens. Sen så hänger den sig och nu det sista så har den börjat tappa nät… Jag har inte H, inte 3G, inte ens G utan den ligger och harvar på GSM… Nej jag är inte så imponerad.
Vi var ute på en kortare roadtrip igår och hamnade mitt ute i ingenstans. Normalt vis brukar det vid sådana tillfällen vara käckt att plocka fram mobilen, gå in på maps och genast få reda på vart man är och vilket håll man ska åka åt… Givetvis bestämde sig min telefon då för att byta över till GSM och tappa allt vad nät heter. Det var ju bara till att åka tillbaka samma väg vi kom. Ingen mer utflykt där inte.
Så då satt man igår kväll och plöjde igenom mobilsidor, erbjudanden och information. Vad ska man välja? Förr hade man ju i alla fall lite koll på mobiler och det tekniska. Nu så är allt rena rama grekiskan. Du skulle lika gärna kunna slänga ner 20 mobiltelefoner i en hatt och dra en. Den du får blir säkert jättebra för du vet inte bättre. Skoj med lite lotteri också.
Jag trodde nästan att jag hade bestämt mig tills jag såg den här…
 Samsung galaxy s3. Tydligen något i hästväg både när det gäller prestanda och design. Jo ja lite sugen blev man ju. Så nu har jag suttit och lusläst den information som det går att få tag på hittills. Mobilen släpps inte förrän nån gång senare i maj. Lite nyfiken blev man ju.
Ja jo ja jag är lite prylnörd… jag erkänner. Pillepill och lullull är roligt. Det är NÄSTAN så att jag funderar på att förhandsboka den… Nästan…

Kommentera

