Sömndepraverad mamma

10 Maj

Vi behövde ett break igår! Bara komma ut lite grann för skojs skull, inte tänka på hus, inte tänka på kvällens bravader med att försöka natta vår dotter… bara komma ut och andas. Så vår lilla familj styrde kosan mot Göteborg. Strosade runt i affärer. Vi som inte skulle tänka på hus hamnade i byggvaruaffärer…
Sen ett besök på Ikea. Så passande att mellanlanda där och stoppa i Siri mat och kaffe till oss. Och så var Magnus iväg med Siri för att byta blöja. Jag sat där mitt i lunchrushen och lutade huvudet lite lätt mot handen och filosoferade. Rätt som det var så försvann jag in i drömmarnas land.
Jag somnade. På Ikea. Bland allt folk. Hoppas jag inte snarkade allt för högt.

Och så har vi fått sålt vår lägenhet. Ett bekymmer mindre.

Kommentera

