Jag har ingen karaktär alls

16 Maj

Nu är man så trött på att leta hus, så det är nästan att vi överväger att bygga ett själva… eller ja själva och själva… Det kan ju bara sluta i katastrof. Jag kan knappt bygga en koja i skogen eller ett korthus, än mindre ett riktigt hus, men man kan ju anlita hantverkare/byggubbar eller vad de nu kallas och så får man stå där och vackert öppna plånboken.
Är egentligen inte så sugen på den idén. Det är en ganska lång och utdragen process och att hitta en tomt på nåt ställe där man faktiskt vill bo verkar vara svårt.
Så idag hade jag lovat mig själv att jag INTE skulle titta på hus. Jag behöver koppla av. Ändå ligger av någon konstig anledning Hemnet uppe i bakgrunden. Förstår inte hur det blev så.
Idag har jag och Siri varit iväg på öppna förskolan och träffat resten av föräldragruppen. Det är lite av en höjdpunkt varje vecka för min del för det är så himla trevligt. Tror att Siri tycker det är rätt skoj också. Hon var i sockjagartagen idag. Hon höll på att dra av de andra bebisarnas sockar hela tiden när de satt i lekhagen. Busig liten tjej det där. Nästa vecka är det tänkt att vi ska besöka Annelundsparken och eventuellt grilla om vädret tillåter. Sounds good to me. Håller tummarna för uppehåll.
Och… under den otroligt långa tiden det har tagit för mig att författa det här inlägget så har jag varit inne och tittat på hus säkert 8 gånger… Jag skäms över min dåliga karaktär.

 

Kommentera

