I nässprayens förlovade land

18 Maj

Jag har gått och blivit karateförkyld. Du vet, en sån där förkylning som man bara trodde män kunde få. Vaknade igår morse och var alldeles bomtät i näsan, bomull i huvudet och ena stunden kall och nästa varm. Detta till trots så visade termometern ingen feber, men frossa kan man tydligen ha ändå? Tacka gudarna för Lemsip! Vad livet utan detta mirakelmedel som faktiskt lyckades få mig på fötter igår. Det behövdes verkligen med tanke på att jag lyckades med konststycket att somna i badkaret när jag skulle ta en dusch.
Och Siri håller på och brottas med en ny tand igen så hon är inte på strålande humör hon heller. Vi går här hemma och tycker synd om varandra. Jag på Lemsip och hon på Alvedon.
Det är en ganska stor omställning. Siri brukar vanligtvis vara ganska lätt att ha och göra med. Nu är hon grinig, lättretad, stingslig och bara allmänt missnöjd.  Det är detta som har spökat på nätterna också. Hennes nattsömn har ju varit uppåt väggarna konstig det senaste och att det kom två tänder i överkäken samtidigt förklarade ju en hel del. Detta lär väl hålla på till och från tills alla bissingarna kommit fram.

Sitter och suktar lite smått efter mobiltelefonen jag beställt. Har börjat trötta ur ganska rejält på min nuvarande. Den hade fullt batteri igår när jag gick och la mig och i morse när jag tittade på den så var den död. Nu har det nästan gått så långt så att jag skulle behöva ladda den 2 gånger om dagen. Jo det är väl ett tecken så gott som något att det är dags att byta.

Kommentera

