Nu slänger vi oss med facktermer

6 Jun

Jag har fått pericoronit. Det ni! Det är ungefär lika trevligt som det låter… inte alls med andra ord. Det är en bakterieinfektion i tandköttet runt en utav mina visdomständer och det är inte första gången jag drabbats av det och det är ALLTID samma visdomstand. Huvudet känns som om det ska gå i bitar, kinden svullnar upp och man kan knappt tugga maten. Smärtan sprider sig från visdomstanden i underkäken och upp till höger öga… smärtan går även fram till ungefär mitten av hakan och sen även ner i svalget. I morgon blir det besök till tandläkaren och vacktert tigga om penicillin.
Jag vet vad lösningen är på mitt problem. Att helt enkelt dra ut tanden. Jag vet även att tanden sitter väldigt dumt till och att det kan bli krångligt och göra förbannat j*vla skitont. Därför får jag aldrig tummen ur att boka en tid till tandläkaren och be henne dra ut eländet. Istället springer jag där ungefär en gång i kvartalet och får penicillin utskrivet och tandköttet spolat med koksalt.
Igår fick jag incashat min morsdagspresent och besökte salong Glamour och blev klippt, slingad och bortskämd. Nu ser man ju nästan lite sommarfin ut.
Och snälla håll tummarna för oss. Nu är vi med i en budgivning igen på ett hus (för hundrafemtioelfte gången). Vi får hoppas att det går vägen.

Kommentera

