Enfaldiga tanter!

12 Jun

Vi har varit på ”utflykt” idag och hamnade i Jönköping. Vi skulle bland annat till Ikea och köpa på oss några flyttlådor till.
Något vi har upptäckt är att Ikea är hur barnvänligt som helst. Det finns skötbord lite här och där, de säljer barnmat om man skulle vara lite virrpanna och glömma ta med sig och de har en liten hörna i restaurangen där man kan låna micro och fixa mat till barnen. Riktigt bra med andra ord! Vi brukar nyttja detta när vi är på Ikeabesök. Vi slänger i Siri lite mat och kanske även själva stoppar i oss något gott, eller varför inte en kopp kaffe?
Idag blev det två turer till restaurangen. En middagstur och några timmar senare var det dags för gröt. När hon skulle äta gröt så hamnade vi så att vi satt ett bord ifrån ett par tanter. Dessa tanter började genast åååååha och menhelleguuuda över Siri och hur söt hon är. Självklart blir man otroligt smickrad som mamma för i mina ögon så är ju Siri det sötaste som finns. Men det blev lite jobbigt till slut för Siri blev otroligt distraherad av tanterna och ätandet gick allt annat än smidigt. Jag skämtar inte när jag säger att jag var nära att stoppa skeden i örat på henne en gång eller två. Detta ser ju givetvis tanterna (att Siri är distraherad dvs)  och tycker det är lite roligt och säger ”Åååååhh stör vi i maten. Blir du distraherad lilla vän” och så fortsätter de att distrahera henne och gulligulla.
Hallå?? Ja ni distraherar henne. Ni gör det jättesvårt för mig att stoppa i henne maten. Jag kanske har bråttom? Ni ser ju uppenbarligen att ni stör så varför fortsätter ni att göra det svårt för mig?
Hopplösa människor…

Kommentera

