Ofrivilligt nattsudd

12 Jun

Klockan är en bra bit över 1 på natten och jag har hamnat här ute i soffan med datorn i knät. En liten tjej vid namn Siri, lyckades för en stund sedan med konststycket att i sömnen när hon bökade runt, fastna med en fot mellan spjälorna på sin säng (detta trots spjälskydd). Detta gjorde ju givetvis ont när hon inte lyckades komma loss och hon gav upp ett illtjut. Jag hade väl inte riktigt lyckats somna än, men om jag inte var vaken innan så var jag det garanterat då. Och innan jag i mörkret förstod vad det var som var fel och lyckades trassla ut den stackars foten. Uj va ledsen hon var!
Så nu sitter jag är ute… klarvaken och kan inte för mitt liv komma till ro så att jag kan sova.  Det är ju inte precis som om *gäsp* jag skulle *gäsp* behöva *gäsp* ta igen lite förlorad sömn sen tidigare *gäsp*.
För övrigt har jag haft en väldigt trevlig kväll med Alexandra. Vi hamnade på Babbel som har bästa maten i Borås enligt mig. Där blev det middag, efterrätt, kaffe och en massa prat. Väldigt trevligt med andra ord. Hoppas verkligen att vi kan göra om det snart igen.
Stor del av dagen har ägnats åt att packa ihop bohaget. Flyttlasset går nu till helgen. Usch vilken ångest man har. Att flytta är ju aldrig roligt. Packa går väl an, men man ska packa upp allting igen också. Det känns väl även lite surt att behöva mellanlanda i en hyreslägenhet innan man flyttar till hus… för… det hade inte gått på något annat sätt för vi har inget hus att flytta till än. Budgivningen som vi är med på nu drar ut väldigt på tiden tycker jag.
Didi mau herr mäklare! Didi mau!
(och skulle det mot förmodan finnas någon med vietnamesiskt ursprung som läser min blogg… sorry jag  är inte helt hundra på stavningen när det gäller Didi mau)

2 svar to “Ofrivilligt nattsudd”

  1. Sandra juni 12, 2012 den 8:04 f m #

    Jag tror det var det där goda kaffet… Har också legat vaken lääääänge. Somnade efter 02.00. Men det var det värt!

    Och ja, didi mau, mäklarn! Didi mau!!!!

    Hoppas du får sova en liten middagslur idag. Kram

    • Sandra Lago juni 12, 2012 den 10:15 f m #

      Ja men det var ju gott kaffe 🙂 Hade nog faktiskt inte velat vara utan det och då får man väl stå sitt kast 😉 Kram på dig!

Kommentera

