Kaos i kubik

19 Jun

Nej jag har inte gått och dött… jag har bara inte haft möjlighet att skriva det senaste. Dels har jag inte haft någon internetuppkoppling och dels för att jag inte hittade min dator bland alla lådor förrän igår.
Ja vi har ju flyttat i dagarna. Kaos vill jag lova. Jobbigt har det varit… orkar inte riktigt gå in på detaljer, men en viss liten dam har påverkats enormt av flytten och det har varit lite jobbigt även för mig. Mitt hjärta brister när Siri är ledsen. Jag vet att det blir bättre. Hon måste bara vänja sig… jag måste vänja mig. Vi allihopa måste nog vänja oss. Det har varit en väldigt stor omställning för oss alla tror jag. Det har varit många stora saker på en gång.
Vi har mellanlandat i en hyresrätt i Trollhättan, så once more är jag Trollhättebo. VÄLDIGT blandade känslor. Och ja vi har bara mellanlandat i den här lägenheten, jag vet att det är tillfälligt som vi bor här, men ändå kan jag inte komma förbi det faktum att jag vantrivs nåt ruggigt och ogillar lägenheten skarpt. Fjantigt av mig, jag vet men jag kan ändå inte låta bli att känna mig lite smått deprimerad av situationen. Jag vill ju bara helt enkelt inte bo här.
Men nån gång… nån gång så ska vi flytta till hus. Men vårt ”lilla” hus är ett renoveringsobjekt som kommer ta tid att göra i ordning så vem vet när vi kommer kunna flytta in. I morgon ska vi göra en liten visit i huset och kolla läget. Jag ser verkligen fram emot det.
Så så här ser mitt liv ut just nu. Inte ordning och reda nånstans och så är man Trollhättebo till råga på allt.

Kommentera

