Our house in the middle of our street

20 Jun

Idag har vi varit och tittar på vårt blivande hem. Vårt lilla ruckel till renoveringsobjekt. Eller ja tekniskt sett så är det inte vårt hus än. Ska skriva på papprena på onsdag nästa vecka och sen är det vårt!
Det var med en mäklarassistent idag när vi tittade på huset och det såg ut som om hon MÅNGA gånger ville påminna oss om att vi faktiskt inte hade köpt huset än. Bland annat när Magnus ångvältade fram än här och än där, petade med kniv i väggen, lyfte på takpannor på taket, rev upp heltäckningsmattor för att kolla vad som låg under, men man vill ju gärna veta vad det är för något man köper.
Jag och Siri gick husesyn och jag önskade så att jag hade haft bärselen till henne för efter en stund var mina armar som spagetthi efter att ha burit runt på den lilla klumpen. Hon väger ju trots allt dryga 9,5kg (vi var på BVC i måndags). Som grädde på moset så tyckte Siri efter ett tag att det inte var speciellt spännande att besiktiga hus så hon stensomnade i min famn. Det blev lite svårare för då kan man inte längre bolla runt på henne som man kan när hon är vaken. Hur som helst så sov hon gott. Mina armar har nog precis återhämtat sig (en sisådär 12 timmar senare).
Men jo det kan nog bli ett bra hus tror jag. Det kommer krävas mycket tid och kärlek… kärlek kan man nog löst översätta till pengar också… det är valfritt. Men det är skoj att nästan från grunden få vara med och utforma insidan av huset. Då får vi hålla tummarna för att det blir nåt bra av det här.

Kommentera

