Familjen annorlunda

22 Jun

Glad midsommar på er allihopa!
Personligen firar jag inte idag… eller vi kanske jag ska säga. Vi tog beslutet (även i år) att flytta midsommar så vi firar i morgon istället så att alla som jobbar idag kan vara med och fira i morgon. Fiffigt tycker jag.

Hör dock att det är andra som firar… i det lyhörda lägenhetskomplexet som vi nu kallar hem. Eller ja jag vet inte om de firar, men de spelar musik för fulla muggar…högt… Och jag som precis fått Siri att somna.
Ja jag vantrivs här… Jag är så less (efter 4 dagar som vi bott här eller vad det nu är) på grannarna. Jag är less på deras musik, jag är less på smällandet i ytterdörrar, jag är less på ungar som gapar och skriker och jag är less på högljutt pippande om nätterna. Ja jag låter bitter. Jag är bitter. Jag vill ju bara ha lite lugn och ro.
Tror jag saknar vår lägenhet i Borås ganska mycket, den störiga grannen under till trots, men det var ett ganska lugnt och skönt område…
Ja… jag vet… om några månader är jag här ifrån. Oj vad jag längtar

Kommentera

