Dagdrömmeri

28 Jun

Sitter här i soffan och botaniserar bland tapetprover, ögnar på project runway och har ett vakande öra över Siri som ligger och snurrar i sängen.
Ja det kanske är lite tidigt att titta på tapeter… vi har ju inte ens tillträde till huset förrän i september, men man måste få lov att fantisera lite och drömma sig bort. ECO har en väldigt fin kollektion ute och jag har nog hittat tapeter till varenda rum. Men om jag känner mig själv rätt så kommer jag hinna ändra mig både en och två och tjugo gånger innan det är bestämt vad som kommer upp på väggarna.
Förslag på spännande och roliga kollektioner tas tacksamt emot.
Idag har jag, kära syster och Siri raidat klädaffärer. Den lilla damen växer ju så det knakar. Storlek 74 räcker inte riktigt till på längden längre så vi har fått uppgradera bebisgarderoben lite. Jag tror inte min dotter är lika impad av att ränna runt i klädaffärer som jag är. Det blir rätt tråkigt för henne efter ett tag och rastlösheten kickar in. Då är det tur att roliga moster är med och muntrar upp och gör affärsbesöken mycket roligare.
Om vädret tillåter ska vi bege oss in till stan en sväng i morgon. Why not? Vad som helst bara jag kommer ur lägenheten. Någon som har lust att haka på?
Åh nu får jag rikta blicken mot tv:n. Utslagning i Project runway allstars. Spännande, spännande!

Kommentera

