Suck och pust – del 516 eller nåt…

1 Jul

Skulle äntligen få tvätta idag. Jo vi har en liten tvättmaskin i lägenheten som funkar jättebra till kläder och så, men när det kommer till sängkläder och handdukar så blir det lite jobbigare. Vi har tidigare inte haft något tvättlås till tvättstugan här i huset, men nu har vi äntligen fått ett så idag skulle det banne mig tvättas! Sängkläder och handdukar travade på hög! Tvättbehovet var stort!
Jag lyckades till och med ordna lite barnvakt/sällskap i form av syster yster. Det fanns som sagt en tanke med det. Tvättiden började 14, Magnus skulle komma hem från jobbet kl 16 och det är lite bökigt att släpa med sig smockefull tvättkorg och bebis 3 trappor upp och ner. Inte minst måste man passera 3 låsta dörrar för att komma till tvättstugan och man behöver nästan båda händerna för att få upp dörrarna, så nej det var inte praktiskt alls att ta med Siri ner. Tanken var alltså att min syster skulle hållt Siri sällskap uppe i lägenheten under den stunden som jag sprang upp och ner tills dess att Magnus kom hem.
Syster kom, jag gick för att några minuter senare komma upp igen med all tvätt med mig. Nååååågon hade bokat fel tvättid… Nååååågon trodde att det fanns 31 dagar i juni och denna någon trodde att den 31:e var idag.
Sammanfattningsvis så ser det ut som om vi kommer att drunkna i tvätt ett tag till…

Kommentera

