Bebis åter på grönbete

4 Jul

Ikväll har vi varit bortbjudna på grillkväll i Strömslund. För oss lägenhetsbundna människor så är det rätt trevligt att få komma ut och grilla lite. Jag ser fram emot nästa sommar då vi kan sitta på balkongen på vårt alldeles egna hus och grilla. Oj vad jag längtar!
Efter maten så satte vi oss på en filt i gräset med Siri och en massa leksaker. Det var en liten tjej som hade det rätt trevligt vill jag lova. Efter ett tag var inte leksakerna nog längre. Gräset och tusenskönorna var MYCKET intressantare. Det revs och slets i den stackars gräsmattan och det flög gräs och blommor till höger och vänster, men hon hade roligt!
I skrivande stund är det en liten tjej som ligger i sin säng och sover riktigt gott. Vi är så optimistiska att vi vågar hoppas på sovmorgon i morgon.

Sitter just nu och kollar på ett program på BBC som Londons tunnelbanor. Oj vilken längtan jag fick till London helt plötsligt. Det är ofta jag kan komma på mig själv med att längta till London. Nej jag skulle nog aldrig vilja bo där, men det är ett utav de ställen i världen som jag tycker om mest att besöka. Det var ju inte så vansinnigt längesedan jag var där sist. I mars. Men det känns som en evighet sen.
Håller tummarna för att man kan ta sig dit snart igen…

Kommentera

