Me and my girls!

5 Jul

Jag och Siri fick lyxen att spendera ännu en dag med Magnus. Visst man kanske kan önska att omständigheterna hade varit andra. Det är ju synd att han skulle gå och hyvla av sig tummetoppen, men det må vara skett och då får man göra det bästa av situationen, med andra ord inte använda handen för mycket och att åka till Ursands badplats och ta igen oss. Fast så mycket vila blev det inte. Ty vi hade en väldigt rastlös bebis med oss som inte alls var upplagd för att ligga på playan. Sen ju närmre vattnet vi kom, destå mer blåste det, så egentligen var det inte så behagligt alls. (tyckte jag)
Men jag måste säga att jag blev lite besviken när jag kom till Ursand… Det var inte alls så som jag kom ihåg det. När jag var liten så var det idylliskt, vackert och inte minst hade de en helt fantastisk lekpark! Herregud vad man härjade där! Men nu så har Bert Karlsson gjort om det till ett litet miniskarasommarland. Visst det är jättekäckt att han försöker hitta på skoj för barnen med hoppborgar, studsmattor och uppblåsbara pooler (speciellt när sjön ligger några meter bort), men Ursand har tappat all sin charm. Jag vet inte, jag kanske är old school som tycker att klätterställningar, linbanor och gungor är grejer det, eller så hänger jag väl bara inte med i svängarna…

Och i morgon förmiddag ska vi förbi huset och dona och greja. Vi måste beställa fönster och då kan det vara bra att ta mått på de befintliga så att vi vet vad vi ska beställa. Tror även att en hantverkare ska ha vägarna förbi och titta på stället.
Och i morgon eftermiddag drar jag och Siri till stan! Vi ska träffa Louise och Angelica (som det var på tooooook för längesedan jag träffade senast) och fika. Håller tummarna för att det är fint väder i morgon så att man kan sitta ute och gotta sig!
Jag har saknat er!

Kommentera

