Mammammammammam!

8 Jul

Idag fick jag och Siri besök av Louise och Amanda. Fina blommor fick vi också och sällskap till fikat! Det var på tok för längesedan jag träffade Louise och vi hade en hel del att ta igen. Jag håller tummarna för att det finns fler tillfällen att träffas inom en snar framtid. Efter fikat så hann vi även med en liten tur till lekparken så att Siri och Amanda fick rasa av sig lite.

Sandlådan var väldigt intressant. Tror aldrig hon har grejat med sand innan. Det var sand högt och lågt och jag tror att vi fick med oss halva sandlådan in i lägenheten. Vilken tur att vi skulle bada på kvällen!
Det har hänt ganska mycket det senaste i Siris liv. Hon har nyligen lärt sig att åla runt och det går verkligen undan. Hon är även lärt sig att sätta sig upp på egen hand (förutsatt att hon har något att dra sig upp i) och ikväll har hon pratat en himla massa. Det har varit mamma för hela slanten. Jo hon har sagt mamma (till pappas stora förtret) och ibland har det varit en lång rad av mammammammammam och det har varit så underbart att höra! Man blir alldeles varm i hjärtat. Sen hade hon en till överraskning för oss ikväll. Magnus gick och la henne för natten under tiden som jag pratade med min bror i telefon… rätt som det var så kom Magnus ut till mig i vardagsrummet och sa till mig att gå in till sovrummet och titta vad Siri gjorde… Då stod hon upp i spjälsängen! Både jag och Magnus var helt förstummade! Hon har aldrig gjort något sådant tidigare. Jag trodde inte ens hon var kapabel till det. Så nu får vi sänka spjälsängen i bott så att hon inte ramlar ur.
Undrar vad morgondagen har för överraskningar?

Kommentera

