Bygga hus?

12 Jul

I måndags (nej jag har inte haft tid att skriva sen dess) köpte vi de första sakerna som ska utgöra ”byggstenarna” till vårt hus. Det blev kakel till badrummet. Ett litet steg, men ett steg i rätt riktning för om man tänker efter så är det faktiskt inte så långt kvar till september och tills vi får tillträde till huset. Halva juli har ju snart gått… augusti kommer säkert bara svischa förbi och sen så är vi där.
Vi har inte beställt kök än, men vi har bestämt vilken typ av luckor vi ska ha och på ett ungefär hur det ska se ut. Det blir till att planera för köket är inte så vansinnigt stort och då gäller det att tänka smart och försöka utnyttja ytorna så gott det går.
Och så håller vi på och kikar på fönster, vitvaror, värmesystem, tapeter, kakel till köket och mycket, mycket mer. Vissa dagar känns det överäldigande när man tänker på hur mycket det är som skall göras och helst vill man ha allting gjort på en gång. Målet just nu är att kunna ha det beboligt så att vi kan flytta in till årsskiftet. Det känns som en evighet dit och jag verkligen längtar!

Siri som fyllde hela 9 månader nu i dagarna springer runt efter mig och mammammammammar. Roligare hade det varit om det inte 9 gånger av 10 lät som om hon skällde på mig. Jag känner mig som en väldigt olydig mamma när hon tar i med sin allra barskaste röst och ryter ut ett Mamma! …om jag bara visste vad det var för nåt olydigt jag hade gjort…
Hon har lagt till med en hemsk ovana och det är att väcka mamma och pappa klockan 5 på morgonen. Okristligt tidigt! Förvisso så går Magnus upp vid den tiden den här veckan för han ska åka till jobbet, men ändå. Jag får ta lilla dockan, stoppa ner henne i min säng och be en stilla bön om att hon somnar om. Oftast gör hon det efter mycket flängande och farande mellan kuddar och täcken… problemet är att då har jag vaknat till så då ligger jag där sömnlös bredvid medans hon snusar och sover.
Men det är mysigt…

Kommentera

