Mot beachen!

15 Jul

I morgon bär det av mot Grebbestad och den underbara kusten! Har inte riktigt koll på hur vädrets makter kommer att spela ut sin roll. Har vi otur så är det regn, rusk och kuling, men enligt prognoserna så ska det vara 18 grader varmt och sol så om det stämmer så är det väl bara till att tacka och buga. Sist jag var i Grebbestad så seglade jag dit tillsammans med en vän och vi hade det underbart! Solbrända och fina var vi och när den värsta sjösjukan hade lagt sig för mig så kunde jag till och med njuta av havet. Jag brukar inte bli sjösjuk, men det tog ett tag att vänja sig vid det konstanta guppandet. Dag 3 tror jag att jag kände mig som människa igen, men oj va skoj vi hade.
Det ska bli kul att se om den bilden man har av Grebbestad stämmer överens hyfsat med det man kommer ihåg. Om inget annat så blir det ett nytt ”äventyr”. Ska bli skoj och se vad Siri tycker om bilresan dit… hon som ääääääääälskar att åka bil….. japp…. älskar…
Det tog en stund att natta damen ikväll. Vi hade väl lite otur kan vi säga. Jag la mig med henne i Magnus säng och hon gosade ihop sig, snurrade runt lite, bytte sida några gånger och snusade i snutten. Hon var precis på väg att börja somna när jag upptäckte att blöjan inte hållt tätt… pyjamasen var blöt. Magnus säng likaså… Det var bara till att slita upp den stackars sömngångaren, byta blöja och pyjamas och börja om från början igen. Om det inte vore för det faktum att hon fick hicka när hon låg på skötbordet. En envis hicka som varade länge! Det sista innan hon somnade så var hon märkbart irriterad på denna hicka som inte gav henne en lugn stund. Så fort hon var på väg att slumra till så hickade hon. Nu är hon dock långt inne i drömmarnas land med gosedjursbulldogen tätt intill sig.

 

Kommentera

