Vilse i festivalvimlet

21 Jul

Jajamensan! Lås in era nära och kära, håll hårt i ölglasen, förankra partytälten! Ikväll så ska Sandra ut på stan! Jag ska bara *gäsp* duscha *gäsp* och sen kanske sminka mig lite *gäsp* nana lite middag… och nana lite till… *gäsp* Sen är det party! *gäsp*
Detta är första gången jag går ut sen vår kära dotter kom in i våra liv. Känns lite skumt att lämna make och dotter hemma, klä på sig festkläderna och smita ut. Har jag några festkläder ens? Upptäckte härom dagen att jag var tvungen att köpa lite nya leggings… ty alla leggings jag hade hemma var uttänjda graviditetsleggings. Inte så aktuellt.
Så hur gör man nu för tiden när man går ut? Hur gör man när man får gå ut med tjejerna? Hur pratar man vuxenspråk? Hur umgås man utan att ha ett gäng leksaker omkring sig och inte minst hur gör man när man är ute och går utan en barnvagn? Vart gör man av händerna?
Så många frågor…
Men det ska bli skoj. Det är inte ofta jag kommer ut ”solo” eller hur man ska uttrycka det. Min egentid är oerhört liten. Är jag ute på stan, besöker vänner eller fikar så har jag alltid med mig min lilla tjej. Men ikväll blir det andra bullar. Sen att det är festival i stan är ju bara ett plus.

3 svar to “Vilse i festivalvimlet”

  1. nuevavidaensuecia juli 21, 2012 den 10:28 f m #

    Ha så kul ikväll! Känner väl igen det där! Jag var på stan en sväng igår kväll, efter ett 15 timmars arbetspass, funderade mest över vad det är meningen att man ska göra när man går ut. Sitta still? Det är jättesvårt ju 😉 välbehövligt att få lite luft iallafall 😉

    • Sandra Lago juli 21, 2012 den 10:34 f m #

      15 timmar?? Herregud Lotta vart jobbar du nånstans? 15 timmar är en rejäl arbetsdag

      • nuevavidaensuecia juli 22, 2012 den 10:25 f m #

        Jag jobbar på ett gruppboende, har 1-2 15timmarspass i veckan, det är långt! 7-15 idag känns väldigt lyxigt 😉 hoppas det var kul igår, jag fick faktiskt lite mersmak av att gå ut så det får bli en sväng till stan efter jobbet innan barnen kommer hem.

Kommentera

