När världen förvandlades till en bastu…

27 Jul

Jag har bestämt för mig att jag läste nånstans att det skulle vara lite svalare idag. Dom ljög. Jag tror till och med att det var varmare än igår. Lite för varmt. Till och med jag (som är en notorisk badkruka) skulle kunna tänkt mig att plaska runt i nån iskall sjö. Då är det varmt. Vi gjorde det näst bästa och gick med mormor till slussarna och fikade. Det fläktade gott ifrån vattnet och vi satt och njöt alla tre. Helt underbart. Mormor var modig och drack kaffe i värmen och toppade det med varm våffla. Jag nöjde mig med glass och yoghurt… i ärlighetens namn så hade jag nog kunnat leva på iskuber idag. Siri fick smaka på mormors våffla och det verkade som om den föll i god jord.

Men nej… i ärlighetens namn var det nog för varmt även för Siri idag. Man blir lite rådvill i sådana lägen för hon har inte mått bra av värmen hon heller, men samtidigt så blir hon något vansinnigt rastlös av att gå hemma så vad gör man?
I skrivande stund ligger hon och trynar i sovrummet med fläkten på för fulla muggar. Sovrummet ligger i solsida större delen utav dagen och jag lovar att det blir varmt där inne.
Gnäll, gnäll, gnäll. Ja jag vet. Tråkigt att jag gnäller när det äntligen är fint väder, men i ärlighetens namn så är jag en höstmänniska…
I morgon bär det av mot kusten då vi ska hälsa på morfar och nästanmormor. Enligt prognosen så ska det vara mulet i morgon. Håller tummarna för att SMHI äntligen ska slå huvudet på spiken. Nån gång ska ju vara den första…

2 svar to “När världen förvandlades till en bastu…”

  1. Ama de casa augusti 21, 2012 den 7:03 e m #

    Jag tål också kyla bättre än värme. Kanske var det inte en så jättebra idé att flytta till Spanien då? 😉

    Vad söt hon är, Siri 🙂

    Skönt att hon slapp ut från sjukhuset och hoppas att hon är ännu bättre nu!

    • Sandra Lago augusti 21, 2012 den 8:00 e m #

      Jag antar att det finns fler än jag som ser fram emot hösten då? 😉
      Jo det är jätteskönt att ha fått hem henne från sjukhuset. Hon är inte helt hundra, men nu är det mer som en elak förkylning. Det är på väg åt rätt håll 🙂

Kommentera

