Vår lägenhet luktar suspekt…

1 Aug

I förregår natt blev det inte mycket sömn att tala om. Jag kunde inte komma till ro för fem öre och sista gången jag  kollade på klockan så visade den 03.30. Så igår var livet lite zombieaktigt och för att inte bryta den trenden så körde vi ett sömnlöst race även inatt då en liten docka vid halv 2-tiden på natten satte igång och vråla för full hals. Det slutade med att hon blev omstoppad i mammas säng… och därmed låg mamma sömnlös medans tornadon bredvid hade svårt att komma till ro och var tvungen att snurra minst 10 varv per minut och gärna passa på att skicka iväg en spark eller två i mammas mage under processens gång.
Ah… det ljuva livet som förälder.
Så idag har väl inte humöret varit på topp hos nån av oss… men oj vad vi har nanat middag gott. Både jag och Siri låg och snarkade i en sisådär 2 timmar. Lite lagom kan man tycka.
Och nu på kvällen så har hon varit jättetrött, men inte lyckats komma till ro. Hon har legat och pillat med nappen, ryckt mamma i håret, lekt tittut med kudden… ja mer eller mindre allt utom att faktiskt sova. Sen kom helt plötsligt den där suspekta odören. Det var bara till att bege sig till badrummet och byta blöja.
Nu sover hon… och i hallen står soppåsen med blöjan och stinker. Jag ser fram emot morgondagen då den ska ut!

Fick hem en skojsig produkt idag som jag ska testa vid tillfälle. En AHA mask från Gilda. Läst många positiva recensioner om den så det ska bli roligt att prova hur den funkar på min minst sagt udda hy. Antingen kommer den väl exfoliera utav helsike och jag kommer se ut som en skållad mandel eller så har den ingen effekt alls.
Den som lever får se…

Kommentera

