Regn och rusk

7 Aug

Nu är jag förvisso en höstmänniska, det kan jag inte neka till, men gud så deprimerande när det är i början av augusti och det ser ut som oktober ute. Regn och rusk. Det har varit ordentlig höstfeeling idag och jag har för första gången på jag vet inte hur länge haft jacka på mig. Vi lyckades ta oss ut på en promenad mellan regnskurarna. Siri var ovanligt samarbetsvillig. Åka vagn är inte alltid så poppis, men vi hann till och med gå i affärer inne i stan och hon sa inte ett ljud, försökte inte fly från vagnen och kasade inte ner på rygg i ren protest. Jepp det är en ganska stolt mamma som skriver!  Annars är klädaffärer det värsta hon vet… ibland så börjar jag nästan undra om hon verkligen är min dotter. Jag som alltid trott att gå i affärer fanns i generna… Skumt.
Agendan var väl att hitta nåt fint att ha på sig till kräftskivan som vankas nu på lördag… men istället blev det en t-shirt till Siri. Det går bra det här….


Och efter mycket trugande, lockande och pockande så fick jag ett litet skevt leende

Kommentera

