Kräftskiva

10 Aug

I morgon vankas det kräftskiva! Nu äter jag förvisso inte kräftor. Inga skaldjur alls faktiskt för vi kommer inte riktigt överens, ty jag är allergisk. Istället får jag glädjas åt köttbullar och lite annat smått och gott. Det funkar det med.
Som tradition så spelar vi alltid (om vädret tillåter) brännboll på våra kräftskivor och detta ser jag fram emot lite extra det här året. Förra året var jag lite tjockare än vanligt då jag hade en inneboende i magen. Detta till trots så kutade jag runt brännbollsplanen så gott jag kunde med foglossing och allt. Vill minnas att jag inte sov så gott den natten för jag kunde knappt vända mig om i sängen utan att jag kved av smärta på grund av foglossningen. Kommer även ihåg att jag var på MVC några dagar efter detta och berättade glatt för min barnmorska att jag hade vart och spelat brännboll. Hon bara skakade på huvudet…
Och på måndag ska vi hälsa på Lina och Tim! Siri ska äntligen få träffa sin söta lilla lekkamrat igen. Det ska bli jätteroligt för nu var det bra längesedan jag träffade Lina.
Och för alla andra Boråsvänner: Håll ut! Jag försöker träffa er en och en så att man kan sitta i lugn och ro och prata och ha det nice. Jag ska definitivt försöka planera in fler Boråsbesök inom en snar framtid.
Och ibland kommer Boråsare hem till oss. Jag har ÄNTLIGEN lyckats planera in en date med min goda vän Anna som ska komma hit och hälsa på oss i lilla Trollhättan. Det ser jag fram emot!

Kommentera

