En skadeskjuten kråka

14 Aug

Idag fick jag efter mycket om och men äntligen tummen ur ta mig till en läkare. Efter förlossningen så är det inte så mycket som har varit sig likt med mig. Jag har väl haft lite otur med det fysiska då mitt bäcken inte riktigt velat gå ihop riktigt, så trots att det var dryga 10 månader sen Siri tittade ut så har jag under hela den tiden gått omkring med foglossningsliknande symptom. Detta har lett till att jag nästan alltid haltar när jag går, min rygg har dragit sig åt vänster, jag får känselbortfall i benen och har jätteont 24 timmar om dygnet. Starka värktabletter hör till vardagen och vissa dagar finns det saker jag helt enkelt inte klarar av att göra… tex lyfta min dotter, kliva ur och i badkaret etc…
Visst nu låter det som om jag haltar runt och ser ut som ringaren i notre dame… och det är väl vissa dagar inte så långt ifrån sanningen. Efter gårdagens Ullaredsbesök så var jag rätt mör. Det sista så gick jag runt och hängde på kundvagnen. Den fick tjänstgöra som rullator.
Men… jag försöker vara optimistisk och håller tummarna för att dagens läkarbesök leder till något gott. Jag har fått en remiss och jag ser fram emot att sätta den här bollen i rullning och se vad som händer. Nu är jag trött på att ha ont.

Kommentera

