Krya på dig

17 Aug

Natten har varit oerhört lång får oss allihopa här hemma. Siri har legat i min famn och gjort små tappra försök till att sova. Tyvärr har den lilla flickan skrikit sig igenom hela natten med 40 graders feber och frossa. Man känner sig otroligt maktlös som förälder när ens barn ligger i ens famn och skakar, snyftar, ulkar och hostar. Det blev som sagt en väldigt lång natt. Magnus bytte av mig vid 3 tiden så att jag fick gå och sova lite och så bytte jag av honom vid 6 tiden. Det är ungefär vad vi har fått. 3 timmars sömn var.
Dock verkar det som om detta var kulmen och att hon förhoppningsvis är på bättringsvägen. Hon har inte gråtit lika mycket idag och jag fick för en stund sen i henne lite kall yoghurt.
Vi var iväg till vårdcentralen idag där de tog prover på henne och kunde i alla fall utesluta halsfluss och öroninflammation. Det är kort och gott en virusinfektion som går över av sig själv.
Och i morgon var tanken att vår lilla familj skulle gå på 3o-års kalas, men det lutar åt att det bara blir jag, så får Magnus och Siri mysa hemma

Kommentera

