Sjukhusbesök

19 Aug

Igår kväll blev det efter ett samtal till sjukvårdsupplysningen en tur upp till sjukhuset med Siri. Hon hade svårt att andas, rosslade, hostade och kunde knappt få fram ett ljud. Hon var alldeles medtagen och orkade inte mycket. Efter en stunds väntan på akuten så fick vi komma in. Hon fick ett antal inhalationer, kortison och blev stucken i fingret. Jobbigast med att bli stucken i fingret var nog plåstret som hon desperat försökte skaka av sig. Efter att läkaren tittat på henne en sista gång så beslutade de att Siri skulle läggas in på barnavdelningen.
Oj va ont det gör i en! Min 10 månaders bebis blev inlagd på sjukhus. Det är inte långt ifrån att man blir knäckt. Än värre var att bara en utav oss föräldrar fick stanna kvar med henne. Det blev Magnus. Jag hade nog personligen inte hanterat detta allt för bra för jag är på tok för känslosam. Jag hade inte varit till någon nytta. Så Magnus fick hasta iväg hem lite snabbt för att hämta kläder, barnmat och allt de kunde tänkas behöva inför vistelsen. Jag och Siri stannade kvar på sjukhuset och fick ytterligare några inhalationer, febernedsättande, näsdroppar och ett tappert försök till att få i den lilla damen lite yoghurt. När Magnus väl kom tillbaka så hade Siri somnat med mig i sängen. Det kändes oerhört tungt när jag kravlade  mig ur sängen och lämnade avdelningen. Jag var inte hemma förrän kl 03.00 inatt och jag måste erkänna att jag var ganska mör då.
Nu är Siri och Magnus hemma igen, men bara för stunden. Siri är inte utskriven än och vi måste vara tillbaka på sjukhuset senast kl 13 då det är dags för nästa inhalation. Vad det lider så kommer Siri och Magnus får sova över minst en natt till. Usch usch…

Det är tryggt att sova i pappas famn

Ett svar to “Sjukhusbesök”

  1. Mona augusti 19, 2012 den 12:53 e m #

    Men oj!!! Inte kul med sjukhus vistelse som resulterar i att man blir inlagd!! Hoppas hon mår bättre nu !
    //Mona

Kommentera

