My guilty pleasure

21 Aug

Jag skäms så oerhört över att erkänna det… men jag har blivit en junkie. Det är roligt att ha intresse för vissa saker, men i det här fallet är det något som saknar allt vad substans heter. Det är avtrubbande, hjärndött, fascinerande, fängslande, spännande… ja ni hör hur delade åsikter jag har om det. Det är något som min mammaledighet har gett näring till. Jag tittar på det när jag går här hemma och städar, plockar, leker med Siri… jag snackar om Real housewives serierna som går på tv.
Jag kan inte för mitt liv låta bli att förundras och fascineras över denna circus som utspelar sig varje avsnitt oavsett om det är Real housewives of Atlanta eller New Jersey eller vart sjutton nu alla glamourdamerna huserar nånstans.
Jag trodde att jag hade saker att oroa mig och fundera över, men mina problem är ju ingenting i jämförelse med deras. De måste ju hela tiden vara först med det senaste, spendera oerhörda summor på nonsens, springa på spa i tid och otid och gud nåde att två människor skulle hamna på samma fest i likadana klänningar. Jordens undergång är antågande!
Nej det är svårt att låta bli att förundras över dessa människor och deras liv och ibland måste man helt enkelt plocka fram skämskudden för att klara sig igenom ett helt avsnitt.
Varför kan jag inte låta bli att titta på detta spektakel?

2 svar to “My guilty pleasure”

  1. Emma augusti 21, 2012 den 7:52 e m #

    Åh det är det bästa som finns!! Mina favoriter är Beverly Hills och den svenska versionen, men endast tack vare Maria Montazami. Det är som knark, men lite bättre. 🙂

    • Sandra Lago augusti 21, 2012 den 8:02 e m #

      Det är ju så hemskt beroendeframkallande, samtidigt så skäms jag ögonen ur mig att ens erkänna att jag tittar på det 😉

Kommentera

