Ikeakatalogen har anlänt

22 Aug

Med buller och brak trillade den ner i brevinkastet igår. Ikeakatalogen som för många fungerar som husbibel, men själv måste jag erkänna att jag tröttnat lite. Missförstå mig inte, jag tycker det är jättekul att åka till Ikea och botanisera. Jag ser fortfarande Ikea som ställe nr 1 när det gäller att införskaffa billiga sänggkläder, glödlampor, förvaringsbackar, blomkrukor och diskborstar, men mycket mer än så är det inte. Det är lite roligare att ha möbler som inte alla andra har. Om jag kikar runt i lägenheten så tror jag att vi har två pjäser från Ikea ståendes… en Billybokhylla (precis som resten av svenska folket) och nån liten hurts som står inträngd i ett hörn.
Något som jag dock tycker är skoj är att det verkar som om det finns en hel del 50-tals inspirerade artiklar i katalogen i år, något som jag är oerhört svag för. Detta speciellt i den textila avdelningen och när det gäller porslin. (Heja 50-talet!!)
Nej jag säger givetvis inte att det är något fel på att ha en Billybokhylla. Som sagt så har jag en själv. Jag är nog bara inne i en period då Ikeas sortiment inte riktigt erbjuder det jag eftersöker. Jag lovar att detta kommer vända både en och två och fler gånger.
Och nu i skrivande stund så fick jag helt plötsligt en sån lust att åka till Ikea… skumt…

4 svar to “Ikeakatalogen har anlänt”

  1. Ama de casa augusti 22, 2012 den 11:54 f m #

    För några år sen så fick vi Ikea i Murcia (ca en timme bort med bil) sen dess har jag varit där några gånger per år. (Förut låg närmsta Ikea i Madrid).
    Vi har köpt garderober och Gorm-förvaringshyllor där (allt det har vi i garaget), i övrigt är det mest som du säger, smågrejer, glas, porslin och textilier. Men jag gillar att gå på Ikea 🙂

    • Sandra Lago augusti 22, 2012 den 3:14 e m #

      Det är skoj att besöka Ikea. Jag tycker om konceptet, men för tillfället är jag och Ikea ur fas tror jag 😉

  2. leoscookie augusti 22, 2012 den 5:55 e m #

    Ikeas värmeljus är bra, men möblerna passar jag på. 😉

    • Sandra Lago augusti 22, 2012 den 8:50 e m #

      Håller med du. Bunkrar upp på värmeljus varje höst 🙂

Kommentera

