Grattis älsklingen min

26 Aug

Igår fyllde min bättre hälft 30 och detta firade vi på tu man hand i Göteborg där det vankades bio och middag. Det blev The dark knight rises som faktiskt var helt ok. Inte lika bra som de två första, men helt ok.
Det kände väldigt skumt att komma ut ”barnlösa” och bara ha oss själva att se till. Man hade nästan glömt av hur det var. Siri spenderade dagen hos sin moster och att döma av den sovmorgonen Siri tog idag så gissar jag på att moster lekte slut på henne igår.
Sist jag var på bio (kommer inte ihåg vad vi såg för något) så låg Siri i min mage och hon var inte så förtjust i det höga bioljudet för hon sparkade och levde rövare i magen så jag hade nästan svårt att själv sitta still.
Men det var skoj att komma ut och mysa och jag hoppas verkligen att Magnus uppskattade det också för i morgon börjar allvaret… Då ska det renoveras i huset och det kommer inte finnas så mycket tid över till annat på jag vet inte hur lång tid…
Jag och Siri ska till BVC i morgon och väga och mäta henne. Ska bli skoj att se hur hon ligger till. Att hon växer på längden råder det ingen tvekan om (hon brås på sin far). Det är hopplöst att hitta byxor till henne på passar. Jag måste köpa stora storlekar så att de räcker till på längden, men då slutar det med att de åker ner på grund av att de är på tok för stora i midjan. I-landsproblem? Jo då men även I-landsproblem är problem.

2 svar to “Grattis älsklingen min”

  1. Ama de casa augusti 26, 2012 den 5:38 e m #

    Grattis i efterskott till Magnus! 🙂

    Jag minns inte när jag var på bio senast, men jag har dille på att köpa dvdfilmer (ur såna där ”billighetslådor”) så vi ser mycket film ändå (fast långt efter alla andra…) 🙂

    • Sandra Lago augusti 26, 2012 den 7:09 e m #

      Kom fram till igår att bio nog är lite överskattat… eller så är det jag som börjar bli gammal för jag tyckte att ljudvolymen var nåt fantastisk hög. På gränsen att man hade lite huvudvärk när man kom ut från salongen

Kommentera

