Long time no see

27 Aug

Idag var det dags för BVC. Lite spännande för både mig och Siri då det var på ett helt nytt ställe. Siri fann sig till rätta i väntrummet bland alla leksaker och verkade inte alls sugen på att gå där ifrån när det väl var vår tur att träffa sköterskan. Dock var hon på strålande humör och firade av sina allra finaste leenden mot sköterskan. Det är något med Siri och sköterskor tydligen för hon var likadan när vi skrevs in på barnavdelningen på sjukhuset. Trött och sjuk som hon var så orkade hon le, skratta och charma sköterskan även där.
Hon växer så det knakar den lilla damen. Allt var frid och fröjd och så är det dags för återbesök i oktober.
Och idag fick jag långväga besök… eller långväga och långväga. Hon är ifrån Borås, men åkte ända ifrån Halmstad. Sofia! Som jag inte träffat på jättelänge! På tok för länge. Det blev lunch ute på stan och kaffe hemma hos mig, en promenad i solskenet och ett litet besök i huset. Jag håller tummarna för att vi träffas snart igen.
Och nu har jag nattat en trött liten docka som varit på äventyr med pappa större delen utav dagen. Vi kan väl säga som så att det inte direkt var nån match att få damen att somna. Vi kröp ner i sängen ihop och sen hörde jag inte så mycket mer ifrån henne annat än snarkningar. Min lilla going.

Ett svar to “Long time no see”

  1. Ama de casa augusti 28, 2012 den 12:14 e m #

    Vad skönt att allt var frid och fröjd 🙂

Kommentera

