Min fantastiska familj

2 Sep

Jag blev så rörd igår när jag kikade förbi huset. Magnus var där och jobbade och till sällskap hade han min syster, hennes man och min mamma. De hade fått så otroligt mycket gjort och nu är det inte långt kvar tills vi kan börja bygga upp istället för att riva ner. Det hade aldrig gått så fort utan den hjälp vi har fått för i ärlighetens namn har jag varit rädd för att renoveringen kommer att dra ut på tiden och att vi inte kan hålla den ungefärliga tidsplanen som vi har. Tack vare den underbara hjälpen vi fått så känner jag mig lite bättre till mods.
Och nu när man börjar se ett slut på demolerandet så kan man inte låta bli att fantisera… om stora detaljer och små detaljer… tapeter, golv, tavlor, möbler, färg, golvlister, tvättstuga, sovrum, terass… ja allt. Det ska bli så roligt att få se huset komma till liv igen. Just nu är jag stammis på Bygghemma. Där kan man köpa näst intill allt som har med hus och husbygge att göra och det finns massor av inspiration att hämta.
I skrivande stund sitter jag och njuter av lite egen tid. Siri har äntligen somnat. Något har varit off idag, ty damen har blivit ledsen så fort hon varit längre än en meter ifrån mig. Vi har suttit mycket på golvet idag och lekt ihop… tätt, tätt intill varandra så att hon aldrig haft för långt att krypa om hon nu helt plötsligt jätteakut skulle behöva krypa upp i famnen på mig. Och det har hon behövt… många gånger. Vi har nog egentligen mest suttit och gosat hela dan idag. Jag som skulle städa, duscha blommor och greja och dona fick skjuta lite på det. Det enda jag fått gjort är att dammsuga och duscha 3 utav blommorna. De andra blommorna får fortsätta att se lite ledsna ut en stund till.
Jag får se det från den ljusa sidan… jag vet inte när jag fick så här mycket gos, pussar och kramar senast.

3 svar to “Min fantastiska familj”

  1. polaroidized september 2, 2012 den 9:10 e m #

    Åh, det låter så spännande! Hoppas på bilder också 🙂 Vi är nu inne i en fas då vi vill ha eget NU och inte snart…ganska naturligt med Lillen med i bilden förstås.

    • Sandra Lago september 2, 2012 den 9:12 e m #

      Det var lite så vi kände också. Innan vi fick barn så hade vi inte en tanke på att skaffa hus, men det ändrades fort!
      Lycka till med husletandet och bilder kommer 🙂

  2. Ama de casa september 3, 2012 den 10:50 f m #

    Vad bra att det går så fort framåt!

    Sen tycker jag att du prioriterar HELT rätt – gos är viktigare än städning!
    🙂

    sv: Vi kommer att ha shorts-och-linne-väder lääänge än.

Kommentera

